2016. szeptember 29., csütörtök

Zabpelyhes, tojásos omlet - avagy mit is egyek ha IR-es vagyok

    Néha van az úgy, hogy a reggeli szokásos kenyér, feltét, zöldség kombináció kicsit uncsi. Jó lenne valami más. Sokan, naaaagyon sokan esküsznek a reggeli zabpehelyre. De azon túl, hogy én nem szeretem reggel éhgyomorra az édes ízt, a zabpehellyel sem voltam igazán jóba. De ezen tudatosan dolgozok, hogy javuljon a kapcsolatunk és szerintem sokat haladtam ez ügyben. :)
    Szóval a reggeli, valahol egyszer megakadt a szemem egy félmondaton, miszerint tojásba keverve is lehetne enni.
Végig gondoltam, kevertem, kavartam, számolgattam és megszületett a reggelim, ha kicsit kiegészítjük, megtoldjuk, vacsorának is tökéletes.


Zabpelyhes tojáslepény

   30g zabpehely
   50 ml víz
   2 tojás
   só, fűszer

Kimérem a zabpelyhet, sót, fűszert egy keverőtálba, az 50 ml vizet felforrósítom és ráöntöm, összekeverem.
Előkészítem az edényt amiben sütni fogom (én most kipróbáltam a gofri sütőt), elővettem a tojásokat, sajtot reszeltem egy kicsit.
A picit pihentetett zabpehelyre ráütöttem a két tojást, összekevertem és sütöttem.

A tányéromon kapott két teáskanál tejfölt, egy kis reszeltsajtot. Sok zöldséggel, salátával nagyon finom, laktató.
Én most paradicsomot és paradicsomlét választottam hozzá.

A paradicsomlével együtt a ch tartalma majdnem 30g

5 megjegyzés:

melcsilla írta...

Szia Ildi!:)
Hónapok óta zabpelyhet reggelizek, tökéletes!
Elmúltak a délelőtt 11 óra felé mindig megjelenő "kopog a szemem az éhségtől érzések".
Esetleg próbáltad az apró szeműt?
(ha főzöm, akkor mindig nagy szeműből készítem)

Milyen mutatós lett, hogy a gofrisütőben készítetted el! Feltétlenül ki kell próbáljam:)

melcsilla írta...

Bocsánat, melcsilla voltam, de elfelejtettem belépni....

Jucus írta...

Nagyon guszta, ki fogom próbálni!

MrsYarnart írta...

hát ez nagyon tetszik! holnapra már van reggelim - maradt a zabfasírtból, amit vacsorára ettem. de hamarosan elkészítem, nagyon örülök, mániákusan gyűjtöm az ilyen egyszerű recepteket. gondolom, lehet ezt is többféleképpen fűszerezni. egyébként úgy tapasztaltam, hogy diétával, mozgással jól karbantartható a vércukorszintem. jaj, csak sokat kellene még fogynom...

Cserny Cherry Ildikó írta...

Szia Melinda! Óóóó, de rég hallottam rólad, felőled :)
Én a zabpehellyel barátkozom még. Eleinte eléggé görcsölt tőle a gyomrom, de már alakul a helyzet. :) Mindkettőt próbáltam már.
Sajnos én a "10 órait" nem tudom elhagyni. 5-6x muszály vagyok étkezni, mert ha egy étkezés kimarad akkor "hypozok"

Jucus, nagyon hamar megvan, nem extra pancs, es csak egy edenyben kutyulgattam. ;) ez sem utolsó szempont.

Mrs Yarnart, örülök, hogy tetszik! A zabfasirttal felcsigáztad az érdeklődésemet. Asszem hétvégén keresek receptet és kipróbálom. Sajnos én még nem tapasztalok javulást. De a remény... :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails