2016. szeptember 25., vasárnap

Meggyes-epres clafoutis, avagy mit is egyek ha IR-es vagyok

Sokszor bajban vagyok az ebéd szénhidrát mennyiségével. Mert egyik esetben az összetevők miatt könnyen túllépem a keretet, ha leegyszerüsítem husi+köret+saláta kombinációra, akkor gyakran alatta maradok.
Így jött az ötlet, átvariáltam a kedvenc gyümölcsös francia tejes lepényemet és tökéletes ebéd utáni deszert vált belőle. Sőt, ha hagy a család egy szeletkét, akkor uzsonnára is szuper.


Meggyes-epres clafoutis

* 700g gyümölcs (meggy, cseresznye, sárgabarack, szilva, eper, szeder bármelyik jó hozzá, akár keverve is)
* 125g liszt: - 60g zabliszt
                      - 65g teljeskiörlésű búzaliszt
* 13g 1:4 dia-wellness cukorhelyettesítő
* 3 tojás
* 2 teáskanál vanília esszencia
* 300 ml tej: - 150 ml laktozmentes tej
                       - 150 ml mandula tej
kevés vaj a tál kivajazásához

A sütőt melegítsük elő 180 fokra. Vajazzunk ki egy lapos (fajansz, kerámia vagy üveg) tálat és szorjuk bele a lecsöpögtetett gyümölcsöt. A lisztet és a cukrot egy nagy tálban keverjük össze. Egy másik edényben verjük fel a tojást, adjuk hozzá a vaniliát és a tejet és keverjük össze. Lassan öntsük a tejes keveréket a lisztre és keverjük össze. Majd öntsük a gyümölcsre.
Süssük 30-35 percig vagy tűprobáig.

A clafoutis egy francia eredetű tejes pite. Kevés liszttartalma miatt egészséges édesség. Langyosan tálaljuk, melegen nehezen szeletelhető.

Az egesz tál ch tartalma kb 150-160g, gyümölcstől függő.
Én 8 felé szoktam vágni, így 1 szelet ch tartalma 18-20g. Tökéletes ebéd kiegészítés vagy teával/kávéval uzsonnára.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails